Sommerudstillingen 2009

Lokale kunstnere blomstrer

i stor sommerudstilling

Vejle Kunstforening holder sommerudstilling med lokale kunstnere. Udstillingen åbner med fernisering lørdag den 20. juni klokken 11.00 i Kunstbrænderiet i Vejle og kan ses frem til den 9. august.

Sommerudstillingen giver en enestående mulighed for at få et bredt og koloristisk indtryk af, hvad der rører sig på det kunstneriske plan i lokalområdet.

I udstillingen deltager Hans Th. Kaare, Agnethe Bjørneboe, Claus Fisker- Andersen, Ole Holm Larsen, Sulejman Junusovic, Lene Noer, Jytte Møller, Dorthe Christensen, Gurli Hjorth, Bent Riis, Claus Ejner, Sys Hasforth Korshøj og Bent Wonsild.

Og de udstillende kunstnere byder på en bred vifte af malerier, skulpturer, relieffer, grafik, keramik og mobiler. Udstillingen rummer desuden en mindevæg med værker af afdøde Tony Burchhardt.

Det er muligt at købe værkerne direkte på udstillingen, og i modsætning til traditionelle udstillinger er det muligt at tage værkerne med med det samme.

Taler til alle sanser

På udstillingen kan man bl.a. møde Sys Hasforth Korshøjs smukke og følelsesfulde malerier. Lige nu er hun inspireret af gamle japanske træsnit og yndefulde japanske kvinder. Ole Holm Larsen brænder igennem med farvemættede »Brændt Sienna« i blyant og pastel. Hans motivverden er ofte hentet i naturen og kan også rumme brosten, mursten og strandfund, mens Claus Ejner arbejder med tegning og performance i en klar og skarp humoristisk streg.

En miljøaktuel Jytte Møller giver sin mening til kende i håndbyggede unikaarbejder fx i værket ”Sustainable”, som er skabt som en kommentar til tidens krav om bæredygtighed indenfor stort set alt. Vasen er ultratynd, håndbygget i fint stentøjsler og gennemhullet under opbygningen og leret genanvendt. Af "hullerne" er skabt seks nye hullede krukker. Gurli Hjorth arbejder bl.a. i fransk porcelænsler og med kontraster mellem mat og blank, kold og varm, glat og ru eller med dybe spor i det hvide ler.

Dette er blot en flig af det, der kan opleves på udstillingen, men kom selv og bliv inspireret, overrasket og måske provokeret på forestillingen om, hvad der rører sig i det lokale kunstlag.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om udstillingen og kunstnerne kan du kontakte:

Formand for Vejle Kunstforening Leif Carlsen tlf. 75 83 06 49, mail: leneleif@gmail.com

Arrangør: Vejle Kunstforening. Der er fernisering på Kunstbrænderiet i Vejle lørdag den 20. juni kl. 11.00.

Kunstbrænderiet holder åbent onsdag til fredag fra kl. 12.00 til 16.00 og lørdag og søndag fra kl. 11.00 til 15.00. Der er fri entre. www.kunstbrænderiet.dk

web: marginal